torsdag 1 september 2011

1 september 10:09

Blev lite inspererad idag av min belgiska bekanta Linnéa. Hon skrev ett inlägg ang ifall man kan skämma bort spädbarn! Tycker detta är väldigt intressant då jag själv har fått höra FLERA gånger att jag skämmer bort mina barn för att jag bär på dom, jag låter dom sova bredvid mig, jag låter dom sitta i mitt knä etc.

Hittade denna länk idag Kan man skämma bort en bebis? och jag tycker den var väldigt bra.

Själv tror jag inte man kan skämma bort ett spädbarn. Jag tror att spädbarn behöver oss. Hur levde vi för många hundra år sen? Jo i grottor packade som sillar. Varför skulle man då vilja lägga en liten bebis ensam i ett rum och gråta?

Jag tror att barnen blir självständiga av att dom vet att vi finns där när dom behöver oss. Att dom kan gå några steg utan oss och vända sig om och se att mamma står kvar.

Lära sig att ropar jag på mamma eller pappa så kommer dom.

Alla är vi ju olika men jag tror att det är så.

Tyvärr är jag dålig på att skriva och formulera mig men Ni som läser får gärna kommentera vad ni tycker om detta?

Kan man skämma bort ett spädbarn genom närhet?

1 kommentar:

  1. Bra inlägg! Jag håller med dig helt och hållet!
    Min mamma bar alltid på mig så fort jag var ledsen och tog upp mig när jag skrek/grät.
    Jag är väldigt självständig och väldigt social idag :D

    kram Linnéa

    SvaraRadera