lördag 1 oktober 2011

1 oktober 07:38

Redan oktober. Tänk vad tiden går snabbt.

Jobbade kväll igår och var till IVA i ett ärende. Började prata med en av sköterskorna där och frågade lite om jobbet etc. Sa att jag tänkt söka jobb nu när dom hade tjänster ute men sökte inte eftersom det stod natttjänstgöring. Då sa hon att man gör så många nätter man kan. Hon tex gjorde 1 natt per månad. Det kan ju jag med göra.
Sen kom en annan sköterska som även är vårdlagschef och som även anställde mig som USK på avd 13 2004 och sa samma sak. Båda tyckte ABSOLUT jag skulle söka nästa gång dom hade tjänster ute. Dom brukade ha 2 st åt gången som ej var vubade. Och fick man jobb så fick man ju vuben betald.. Lockande.

Idag jobbar jag kväll igen. Supertrött. Ser förjävligt ut hemma. Skulle behöva städa här men ska iväg och hjälpa syster före jobbet..

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu är tävlingen om en Wiggelkart avslutad, gå in och kika om du blev den lyckliga vinnaren :)
    Om inte så har jag flera tävlingar igång som du gärna får vara med i!

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut du ska ta chansen och gå utbildningen om du får den betald. Kan inte bli bättre. Själv kan jag inte gå mer vub om jag inte läser in omvårdnad och det är det sista jag tänker göra.... Hoppas det är bättre på jobbet för Jösses vilken natt. 18 pat. lade Christoffer in totalt. Det är verkligen max hittills. Jag har nog lagt in ca 13 som max antal. Vi tog emot bara 7 på MAVA. Men natten gick fort kan jag lova!!! Ha det gott=) Kram

    SvaraRadera