torsdag 26 januari 2012

26 janauri 06:16

Idag är jag så trött så trött. Allt snurrar när jag försöker stå upp.

Hade en trevlig kväll igår med Karin, Keegan och Lisa. Käkade middag, ungarna badade. Leo la sig i vanlig tid och Heaven somnade när dom åkte hem runt sju. Kvart över åtta la jag mig igår. Helt slut!!!

När Bart kom hem tjugo över elva hade jag varit till Leo 8ggr. Två flaskor ersättning hade jag hunnit ge honom. Kl 12 tog Bart upp Leo ur sängen och satt med honom säkert en timme. Då kl 12 hade vi varit där drygt 15ggr. Leo somnade i Barts knä så han la honom igen. Vaknade av att Bart la sig vid 2tiden.
Kl 4 vaknade Leo Hysterisk IGEN!. Fick tyst på honom med ersättning och halv fem vaknade Heaven och skulle till oss.
Kl kvart i fem vaknade hysteriska Leo igen och då blev han tyst med sin napp och nu vaknade han hysterisk kl 6 igen och då vaknade så klart Heaven när jag lämnade sängen. Jag känner att jag orkar inte mera. Kan man inte få sova lite bara? Varför sover mina barn bara sämre och sämre ju äldre dom blir? Är detta verkligen normalt. Nej jag tror inte det. Jag känner varje morgon att jag vet inte hur jag ska orka tills kvällen kommer.

Idag ska jag lämna H på dagis. Sen promenera till Öppna med Leo. Sen till BVC 11. Hemma 12 kanske. Finns ingen tid till vila eftersom jag ska hämta Heaven igen 2. Sen till farmor för middag. Kommer dröja innan det blir kväll och vad hjälper det om det blir kväll. Man får ju inte sova iaf. I höstas någon gång hade jag vant mig vid att somna någorlunda snabbt igen men nu kan jag inte det längre. Tar en evighet. Det är väl säkert för att det är ingen idé att försöka somna för snart vaknar dom och skriker IGEN!

Jag är så avundsjuk på alla som har barn som sover. Som inte behöver gå upp kl 6 vareviga jävla dag! Sen lyssna på Heavens gnäll som startar runt 8 för att hon är för trött. Hon behöver sova längre för att inte gnälla hela dagarna men så fort hon slår upp ögonen ska hon upp.
Och sen med Leo. Han har ju sovit helt ok. Vaknat en gång per natt, ätit, somnat om. Slutade äta på natten i början på oktober och vaknade ibland, fick nappen, somnade om. Men sen i december började denna hysteri så i början på februari är det två månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar