onsdag 14 mars 2012

14 mars 06;36

Jag har verkligen inget tålamod när jag inte får sova. Vad ska man göra för att få sova?

Leo somnade när han skulle igår. Jag la mig med Heaven vid halv åtta och sov före nio iaf. Läste lite först och sista gången jag kollade på kl var hon 2020.

Runt 23 började H skrika och härja i sömnen. Prata, skrika, gråta, sparka med benen etc. Sen höll hon på till någon gång mellan 02 - 03. Alltså inte konstant men kanske var 5 - 15 minut. (som alltid). Jag hinner tyvärr inte somna om då.

Leo vaknade vid 01 och fick ersättning.

Heaven vaknade 05,15 och började skrika "jag vill gå upp nu". Kolsvart i rummet och jag sa det är natt och vi ska inte gå upp. Hon skrek ännu mera och jag sa åt henne igen. Hon blev tyst. Jag går till toaletten och när jag kmomer tillbaka har hon väckt Leo. Får Leo att somna om två ggr före kl sex och båda gångerna skriker hon så att Leo vaknar igen. Nu sitter hon i soffan och ser på tv och gnuggar sig i ögonen och är supertrött. Det är inga roliga dagar när det är så här.

Igår var hon med supertrött. Vi var iväg på kyrkans öppna förskola och hon var supertrött och gnällde och ville hem och vila. I bilen på vägen pratade hon om att hon ville vila. Vi kommer hem. Alla barnen somnar. Jag med nästan. Då sätter hon igång med sitt skrik och sitt gnäll om att hon vill inte sova!!!! Så bara att gå upp och titta på en supertrött Heaven.

Nej jag måste få sova. Men hur? Jag kan inte sova på dagen eftersom hon vägrar att låta mig vila. Jag kan inte sova på morgonen för att då går hon och väcker Leo. Jag får inte sova på nätterna för hon sover bara i sin säng bredvid mig eller i vår säng typ på mig.

Bart går inte upp en enda morgon.

Nog försöker jag sova middag med Leo när Heaven är på dagis. 3 dagar i veckan. Har jag tur och hinner somna kan jag få sova 1 timme. Men det räcker inte på långa vägar för att täcka upp min sömnbrist. Så berätta för mig någon. Vad fan ska man göra för att få sova egentligen!?

Nu är klockan 07:29 och det är inte slut på mitt gnäll!! Jag kände nästan ingenting när jag vaknade och nu har jag ont ont ont i höger höft/ljumske igen. USCH! Detta ger mig ännu mindre tålamod.
Men man får ju försöka att le och vara snäll och trevlig mot barnen :) Även om man kokar inombords. Men är ju synd om dom. Jag hoppas att tiden fram till måndag går snabbt så att jag får gå på sjukgymnastik! Och nästa vecka är svärmor hos mig så då kanske jag kan sova någon dag. På dagen alltså:) Hon sover också länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar