fredag 29 juni 2012

29 juni 19:03

Här kommer ett gnällinlägg så om någon inte vill läsa gnällinlägg så kan ni sluta nu.
Jag är alltså i 39+2 och bebis uppskattades till 4200g i 38+1. Ifall man kollar UL i 33+0 och 38+1 så borde bebis gå up ca 340g i veckan (om dom stämmer).

Jag är rädd att bebisen väger över 5000g. Jag är rädd att den fastnar med axlarna på vägen ut. Att den får syrebrist. Eller att dom måste klippa mig och dra ut med sugklocka. Att jag är för värkslag så att det blir akutsnitt eller att vi helt enkelt dör båda två.

Känns som att folk bara tycker att jag är gnällig men jag mår dåligt över detta och jag har svårt att sova pga detta.

På måndag när jag ska till BM (tyvärr fanns inga tider så ska dit på telefontiden) ska jag ta upp detta till diskussion igen att jag gärna vill ha ett till ultraljud på BF dagen (dvs tisdag). Om det är möjligt alltså och att jag vill ha en viktuppskattning. Höra vilka för och nackdelar det är och vad som kan hända om barnet FAKTISKT är större.

Enl viktuppskattning är det redan större än både Heaven och Leo.

När jag googlar om stora barn så har många fått barn på närmare 5000g eller över och då har dom även varit på BF +10 eller BF + 14. Leo vägde ju trots allt 4720g i vecka 40+3.

Jag känner mig så löjlig som nojar över såna här petitesser. Varför kan jag inte ta det lugnt bara och inte bry mig. Ta det som det kommer?

Försöker att boka upp mig på saker varje dag och försöker att inte skicka tusen sms och gnälla. Men det är inte lätt när man oroar sig för detta hela tiden.

Tog upp det när Leo var född. Ja men det är ingen fara. Vi får se till att du inte går över tiden igen om du blir gravid. Nu är det inte nå snack om sånt.

Nu lägga Leo sen ska vi äta chips och ostbågar jag och Heaven.

Det positiva är att jag "bara" har gått upp 19,7kg denna graviditet.. Dock vägde jag ju redan 10kg för mycket så vi kanske kan säga 30kg upp denna gången med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar