fredag 15 februari 2013

15 februari 20:58

Trött och slut i huvudet efter två fullspäckade dagar på barnpilotutbildningen. Sett tragiska filmer och våndas över att det faktiskt finns en hel hop med barn som lider i samhället. Förundrats över att föräldrar själva ska vilja ha hjälp vilket jag iofs fattar när jag tänker på hur lagarna är uppbyggda men man kan känna sig så maktlös. Finns ju barn som far illa både psykiskt och fysiskt. Hur fan kan man utnyttja barn sexuellt? Hur kan man vilja slå och misshandla sina barn? Hur kan man inte se själv att sina barn inte får allt som alla andra barn får (då pratar jag inte om att få utlandsresor, nya mobiler etc) utan jag pratar om vardagssaker. En trygg hemmamiljö, rena kläder, mat på bordet. Nej fy så mycket hemskt som finns.
Den tredje och sista dagen blir den 8/3 så jag ser fram emot den. Tyvärr på Leos födelsedag men så får det bli.

Leo sover äntligen. Planen var at promenera med min syster som var här under kvällen men just idag ville Leo höra "trollen = när trollmor har lagt" typ en miljard gånger.

Nu ska jag hämta en cola light och lägga in hopen med räkningar som kom idag.

Tack och Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar