söndag 24 mars 2013

24 mars 20:39

Lång helg snart till ända. Började kl 05:30 i fredags morse när barnen prompt skulle upp. Upp. Ge Leo antibiotika. Ordna frukost. Duscha och sen packa in sig i bilen. Kl 08 åkte vi mot Ullared. Jag, Camilla, marina och hennes syster. Framme 14 så bara vässa armbågarna och göra sig beredd på att trängas. Fast när vi kom in var det knappt nå folk alls så blev shopping fram till 20 då jag och Camilla åkte och checka in oss på campingen. Hämtade upp de andra två och sen till stugan. Blev chips och bacardi och före 23 sov vi alla. Tyvärr vakna jag 07 ggoch kunde inte somna om. Typiskt när man är barnlös. Klockan tio var vi tillbaka för mera shopping och vid 14 rullade vi hemåt. :)

Blev en hel del så är nöjd. Ska se vad jag minns.
Till köket tavlor, taklampa, klocka, fönsterlampor och ljusstake.

Till sovrummet en lampa jag bara älskar. Lägger in en bild. Såna där träord alla har. En ljusstake till väggen och en ram åt en affish jag har.

Till vardagsrummet nya gardiner.

Till uteplats ljuslyktor.

Till mig träningskläder, underkläder, leggings och ett linne.

Till Heaven en one piece, tröjor, leggings, strumpbyxor, trosor, uteleksaker, dockvagn och halsband.

Till Leo en one piece, tröjor byxor, strumpor och kallingar.

Etc etc etc.

Svärmor och hennes syster har varit här på besök så upp tidigt och han umgås med dom. När Bart körde dom till Arlanda kom Karin och hennes barn över och lekte.

Middag. Sen var planen duscha barn och åka på step up. Så blev det inte. Leo ramla utför trappen och slog upp läppen. Blod överallt. In i duschen med han och ringa 1177. Till akuten. Sköterskan vågade ej svara. Fick vänta en halvtimme så kol kirurgen.

Läkaren sa att jag fick välja. Söva och sy. Men inte säkert att det blir bättre än att läk själv. Så får läka själv. Skulle anmäla till försäkringsbolag för läker det fult kan man göra plastkirurgi när han blir äldre. H sa att hade det varit mera på utsidan hade han sytt. Men nu rekommenderade han t inte sy då han inte kunde lova att resultatet skulle bli bättre. Skulle ju bli ett stygn och Leo skulle inte få röra det.

Nu ligger jag och väntar på att han ska somna.

Lägger in lite bilder. Tyvärr kan jag inte lägga dom var jag vill med telefonen så alla kommer på rad nu.
Lägger även in en bild på Leo efter sjukhusbesök i fina tröjan farmor stickat.

Sist. Grattis till Anette och Jeffrey som fick en Liam igår!!!!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar