fredag 26 juli 2013

26 juli 09:10



Sitter i bilen och väntar. Ska bli intressant att se om vi tar oss förbi Eindhoven eller inte idag ;) ungarna sov bra. Heaven ångra sig och skulle sova nere. Tur det! Hon ramla ur sängen inatt. 

Frukosten är avklarad. :) 


Och vi är inte ensamma om
Att vänta. ;). 


Det är schysst med båten. Rummen när man har familjerum är stora. Problemet inatt var att min säng slutta så höll på att ramla ur. Buffén är okej. Egentligen dyr men lyx att få plocka vad man vill. Negativt är att det inte finns någon lekplats i anslutning så barnen kan leka. I år fick man dock kritor och papper så en stund var barnen roade. :) bacardin är helt okej i pris. 39kr. :) ingen drink blev det i år. För trött. 

09:34 äntligen av båten och gps har sjunkit med fem timmar :)


Schysst att klockan är 10:46. Leo har tappat nappen och han har bara en som duger. Tur man kan avleda honom. Svängde just av mot Osnabrück. Hoppas vi tar oss dit innan vi måste stanna. Tror de var drygt 20 mil dit. Bilen visar att det är 27 grader varmt ute. Skulle vara skönt att hänga vid kusten istället. Men det får bli nästa fredag. 

Har nu stannat och fikat.  Kom ej till Osnabrück. Har väl typ fem mil kvar dit. Varmt ute. Bilen säger 29 grader utanför. Skönt med ac:). 


Ser fundersam ut. Undrar väl varför de finns flera. 

13:27. Sam och Leo sover. Första skyltarna ang Holland passerade. Amsterdam 238km;) tur vi ska längre söderut i Tyskland innan vi genar genom Holland. Här i bilen diskuteras det hur jag kan tycka att Amsterdam ligger öster om
Oss. Men va fan. Vi kommer från norr. Kör mot söder. Kanske lite nordost eller nordväst ibland. Men nej. bart förstör inte vad jag menar. Den här trafiken är galen och alla lastbilschaufförer livsfarliga. Svänger när man minst anar det. Blinkers. Vad är det? Endå kör vi relativt 'sakta' mellan 130-150. Föredrar de trefiliga vägarna. Tvåfiliga känns så trånga. Själv är jag astrött men sova i bilen existerar ej utan kudde :/ 

15:05 pojkarna har sovit middag och är nu vakna. Käkat mellanmål i bilen. Heaven är i full gång och styr upp lekar där bak. Enl skyltar 56km kvar till Eindhoven. Och enl gps svänga om 59km. Får se om vi tar oss förbi Eindhoven. 


Wohoo. Men missa halva skyltar. Finally nederland. ;) antwerpen 136km. Snart Belgien. ;). Max 70km kvar. Att vara i Holland känns lite som att komma till Vansbro när jag är på väg till Malung. Nästan framme så att säga. 

Heaven har sett massa väderkvarnar (windmolen). (Heter det väderkvarn) på svenska?? Iaf tycker hon det ser ut som att dom gör kullerbyttor. 

Ev om allt flyter på så åker jag till antwerpen för utgång ikväll. 

Lol. Ser ut som att vi klarar Eindhoven men Bart var nära att svänga. De såg jag på hans rörelser även om han nekar. Ni följer vi Antwerpen. 1h och 30 min kvar och jag är kissnödig. Kommer till Antwepen lagom till eftermiddagstrafiken :/

15:47 i Belgien. Direkt man kör över landsgränsen märker man skillnad på motorväg. :) så sover man sig förbi så känner man vibrationerna i bilen ;). 

16:27 lycka. Blev kiss paus utanför turnhout. Nu Antwerpen :/ file tot kennedytunnel. Blää


Trafiken rör sig iofs. Hela 40km kör vi i. Kommer ta tid att ta sig förbi. Tur att dessa ringar runt stora städer finns men fan så drygt. Så sugen på Antwerpen ikväll. Förstår att det inte är optimalt men annars jobbar Heidi eller så är någon av oss borta. Inväntar sms från henne nu. Kan ju bara hoppa på tåget ikväll när ungarna sover så kanske jag hinner förbi en nightshop för att inhandla något drickbart så kan jag förfesta med mig själv på tåget ;) bart tycker att det är hans semester vilket jag iofs förstår men han ska vara hemma med familjen idag och jag vill hinna träffa Heidi. Planen först var i morgon men nu ska hon iväg då. Hoppas hoppas jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar