torsdag 8 augusti 2013

8 augusti 19:12

Natten var hemsk. Heaven kom två ggr. Bart var dit en gång. Sam vakna och skrek hysteriskt några vändor och Leo vakna massa. Huvudet håller på att sprängas och så har det varit hela dagen. Haft Alvedon med mig men hjälper inte ett dugg. Totalt värdelöst. 

Dagen har spenderats på plopsaland i de panne. På gränsen till Frankrike. 


Redan vid ingången så stod massa av studio 100s figurer där. Heaven sprang raskt omkring och krama alla. Trots att jag var snabb med kameran hann jag inte med alla. Var fotografer som med tog kort så man skulle kunna köpa när man åkte hem. 

Tyvärr var inte Leo över en meter (vilket vi visste) så han fick nöja sig med karuseller och hästarna var roliga. 

Vi stod i kö för att åka piratbåtar och en mamma framför mig slår sitt barn som
Ligger på backen och skriker. Då flyger fan i mig och jag kollar på henne och säger. 'Sorry, but do you think that will help? Hitting your kid?'  Hon tittade argt
På mig och sen tog hon barnen och gick. Bart blev arg på mig för alla uppfostrar väl sina barn som de vill och då påminde jag honom om att alla eu länder faktiskt skrivit under barnkonventionen och att man inte får slå barn. Tyvärr såg jag flera slå sina barn. 


Mega mindy var såklart favoriten. Heaven vill ha en mega mindy kostym. Kostade 29,99€  så vi ska kolla in Bart Smith med. 


Maya land var nog Sammys favorit. Stort bollhav där han faktiskt skulle kunna drunknat. Djupt med bollar. 

Dagen har varit bra. Vädret fint. Synd bara med huvudvärken som sitter i. :/. 
Plopsaland är trevligt. Rena toaletter, nära och knappt någon kö. Tyvärr är det semester så mycket folk och långa köer till karuseller. 
På söndag blir det efteling men vad jag minns så tycker jag att efteling slår plopsaland. 

Nu på väg tillbaka till Wieze. Lukter bajs här och Heaven informerade mig just mig om att blöjan har läckt. Bara att stanna :/



1 kommentar:

  1. vi köpte mega mindy kostymen till emma ny, på colruyt för smama pris, men prova kapaza (typ blocket?)
    http://nl.kapaza.be/belgie?ca=2_s&l=0&q=mega+mindy+&cg=0&w=3&ps=&pe=

    SvaraRadera