torsdag 25 februari 2016

Semester

Detta är ett sponsrat inlägg.

Har ni som jag börjat tänka på att det snart är sommar. Sommar och sol och framförallt semester. Jag är en av alla dom som gillar att vara ute i naturen och att campa.
Skulle gärna köpa ett tält, ta med barnen och åka iväg till någon trevlig plats i skogen. Slå upp det och ta fram engångsgrillen. Grilla lite korv, berätta spökhistorier och smörja in alla med myggolja innan det är dags att sova för att eventuell vinna kampen emot myggen. Jag minns när jag var barn så fanns det inte så många olika sorters tält att välja på men kollar man in olika sidor nu så finns det ju en uppsjö utav tält och till olika prisklasser.
Bland annat så har jag fastnat för det här tältet Nordpol Fagerfjell 2 Gll. Det ser behändigt ut. Väger knappa 3.3 kg och det är en alldeles lagom vikt för att bära med sig när man promenerar. Plats för 2 personer och för bagage. Annars så finns ju de simplare festivaltälten. High peak mondome PU 2. Väger enbart 1,9kg och av erfarehet så vet jag att det går att sova två personer i det. Dock är packutrymmet inte det största men för en natt eller två skulle det absolut fungera.

Bildresultat för Nordpol Fagerfjell 2 GII

Så vad har ni för sommarplaner? Blir det en campingsemester?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar