fredag 1 februari 2013

1 februari 02:46

Låg och tänkte att om alla barnen sover och endast vaknar snabbt när dom är runt fyra är det bara 31/2 år kvar. Är inte jättelänge om man ser till hela livet men just nu blir jag gråtfärdig.

Var trött så trött igår så la mig tidigt men hade en av mina 'jagkanintesomnavarförinteliggavaken' kvällar. Vet inte när jag somna men vet att jag kolla på klockan vid elva och då soc jag inte och när Bart la sig var jag fortfarande vaken.

Var upp till Heaven vid midnatt för hon låg och ropa.

Vid kvart o ett började Leo ropa. Reste mig och gick och Sammy som vaknat någon gång sen jag lyckades somna låg bredvid mig och började givetvis skrika när jag gick. Så här ligger jag nu. Två timmar senare. Sam vägrar sova. Kanske att välling skulle ha gjort underverk men. Då börjar Leo skrika. Leo halvsover bara. Han är tyst och snäll och försöker sova men lät när lillebror inte är tyst. Bart gav nyss upp och gick till soffan.

Ligger här i fotändan. Kan inte slumra heller för Sam tar tar i kanten och snart kommer han väl på att man kan dra sig över.

Så där. Nu börjar Leo sparka. Snart kommer han börja skrika och då kommer Sam som äntligen börjar tystna skrika igen.

'Bajset, bajs, kiss' säger Leo precis nu. :)

Var på HLR igår. Skoj skoj. Trots att vi var sex personal så gick det Superbra. Tur att man får öva. På dockor. För att få in kompressionstakt och hur djupa inblåsningar man ska göra. Kunna testa, göra fel och skratta åt det för att sen inte göra felen igen när det är på riktigt. Skulle gärna bli hlr instruktör men är många som vill. Har velat i massa år men har ju fått barn hela tiden.

Får skriva sen. Nu äe Leo klarvaken.

0301. Båda har torra blöjor. Leo har druckit välling, Sammy dricker nu.

Heaven var på 4års kontroll med. Hade hört att det skulle ta en timme men efter cirka 25 min var det klart. 104,5 cm lång var hon så snart ligger hon på medel för tjejer. Hörde gjorde hon och såg nedersta raden. Duktig tjej. Hörde i princip alla pip. Målade en fin streckgubbe. Trädde pärlor på en tråd, talade om färger etc.

Promenerade till hlret. Fasiken vad mina knän är ömma. Behöver nya skor. Tips på bra skor mottages gärna.

Snart. Leo försöker sova. Men Sammy kämpar emot. Men snart så :) sitter jag här ett tag till sover nog Sam med.

Varmt i sovrummet. Dags att öppna fönStret kanske.

Missa nu inte tävlingen jag lagt upp.

03:10 så börjar vi om. Sam kastade iväg sin napp och nu vägrar han att sova. Vägrar ligga still.

Jag är så imponerad över er föräldrar som orkar med sånt här tjafs. Själv vill jag bara gråta. Vad fan gör jag för fel. Hur kul är det att ligga vaken i flera timmar varje natt. Kan han inte sova bara. Kommer snart bli tre timmar vaket och jag får panik. Snart är det morgon. Inte ens tre timmar kvar till mina barn brukar stiga upp.

03:30 nu har Heaven med kommit ner. Trodde de var morgon. Orkar inte gå upp med henne så vi får väl sitta här vakna slla fyra. Sammy ligger i sin säng och säger vababababa. :/. Men snart måste han ge sig.

5 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara tipsa dig om detta: http://retrolover.blogg.se/2013/january/tavla-med-glammomse.html

    SvaraRadera
  2. Lycka till i tävlingen hos mig! :)

    SvaraRadera
  3. Har ett skotips, åk till löplabbet, dem hjälper dig att prova ut rätt skor. Dem är dyra men så värt det! Jag är en sådana som måste köpa nya skor varje säsong för att jag trampat sönder dem, men dem jag testade på löplabbet är väl använda och lika hela och fina som när jag köpte dem. Detta gissar jag för att dem sitter rätt!

    SvaraRadera
  4. Delta gärna i mina tävlingar:

    Valfritt smycke (3 vinnare): http://emssan.blogspot.se/2013/01/tavling-nr-21-valfritt-smycke-fran.html

    Grymma kattleksaker: http://emssan.blogspot.se/2013/01/tavling-nr-22-kattleksaker-fran.html

    2 valfria kuddfodral: http://emssan.blogspot.se/2013/02/tavling-nr-23-valfria-kuddfodral-fran.html

    VECKANS BLOGG: http://emssan.blogspot.se/2013/02/veckans-blogg-tavla-om-vecka-7.html

    Om du inte gillar såna här kommentarer, så ber jag om ursäkt!!

    Ha det bra! /Em

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu är presentkort tävlingen avslutad, se om du var en av dem 3 som vann:

    http://eemma.se/2013/february/vinnarna-av-presentkort-tavlingen-2.html#comment

    SvaraRadera