måndag 30 november 2009

Det blir bättre.

Har haft HEMSKA nätter här. På kvällen så somnar hon efter att hon fått ren blöja, borstat tänder, pyjamas och välling. Sover kanske 2 timmar och sen börjar hon vakna.Första gången hon vaknar lyftar jag över henne till mig så hon ligger med mig på madrasser p golvet och sen fortsätter hon vakna. Inatt vaknade hon var 15e min i 3 timmar. Eller hon vaknar inte riktigt, hon gnäller och gråter i sömnen. Jag måste ge nappen, lägga henne på min arm, klappa på henne etc för att hon ska "somna" igen.

Jag kände att jag behövde göra något drastiskt. Tredje kvällen igår. I vanliga fall har jag vaggat till sömns. Första kvällen la ner, när hon ställde sig lämnade jag rummet, gick till rumet bredvid i 30 sek. Hade klocka med mig. Gick tillbaka, la ner, sa godnatt, så hll vi på så. Tog 40 min första natten. .iförr går tog det 20 min.Idag fick jag gå ut 2 ggr. Sen la hon sig ner, "pratade" lite med mig, jag sa Godnatt Heaven mamma älskar dig och smekte henne över håret, 3 min senare sov hon. Två ggr har jag varit upp nu när hon har vaknat och hon har setat upp. Jag har sagt "godnatt Heaven" och satt mig på stolen bredvid sängen och direkt har hon lagt sig och somnat.

Hon vaknade till vid tio igår och jag sa "godnatt heaven" från min säng. Sen vaknade hon till vid kvart i ett!!! och jag var supertrött så orkade inte. Så la henne hos mig som jag brukar. Dumma jag. MEN hon somnade direkt och vi sov till tjugo över sju. Så jag är nöjd!!! =)

Hoppas det fortsätter så här.

Nu är hennes kusiner här. Två av dom. Den tredje skulle till läkaren för att han kräktes igår. Tydligen måste man ha läkarintyg till skolan från första dagen. Väntar på att svärmor ska gå och klä sig så att jag kan gå och duscha. Vi får se vad den här dagen erbuder. Ser ut att bli regnfritt så kanske en promenad. Eller lite mera shopping?

Suck E frågade om jag vill gå på afterwork den 11e men kommer inte kunna för vi har besök från Belgien =( Men E kan vi inte gå fredagen efter det med? Då kan jag följa med?

1 kommentar:

  1. Nej det går inte, blir nu på fredag. Men kom en stund då?
    /E

    SvaraRadera