fredag 23 september 2011

23 september 07:19

Var iväg på minisimmet med lilla H igår. Hon har blivit så duktig. Karin och Keegan var också med så vi hade massa skoj i badet innan simskolan började. Efteråt blev det obligatoriska pannkakor och sen hemåt.

När jag hämtade H på dagis igår så började jag pratat med en mamma. Då ser jag att en kille smäller till H i ansiktet så hon tappar nappen och H slår tillbaka. Ingen annan säger åt dom så när killen tänker smälla till H igen så säger jag åt dom båda att dom ska sluta och att han ska be om ursäkt och även hon. Det är tydligen mamman till killen som slår som jag står och pratar med och hon säger INGENTING. Vad tycker ni. Säger man åt andras barn?

Hade fått mail av banken igår. Vi får låna pengar till radhuset om vi vill. Men vi är osäkra. Tror vi ber om att få ha ett lånelöfte istället så vi kan kolla på flera. Känns så stressigt nu. Vi åker 15 oktober. Jag eller B jobbar varje dag fram till att vi åker. JA vi får se vad bankdamen säger.

L hade svårt att somna igår. Tillslut somnade han och jag gick och la mig vid tio. Grannen kom in och vi hade en timmes långt samtal. När jag nästan somnat vid tio i elva så började L skrika HYSTERISKT och skrek i ca 20 min. Inget jag gjorde var bra. Han fick lite mera mat och när B kom hem fick han ta L en stund. Till slut somnade L om och jag la mig igen. Kl var efter midnatt då. Runt 01 så vaknade H och skrek HYSTERISKT "jag vill ha min MAMMA" när B försökte hjälpa henne så bara att gå upp igen då. Vid 03 vaknade L till igen och 05,15 deklarerade H att det var dags att gå upp.
Jag är lagom mör idag =/

Hur ska jag få henne att inse att man inte behöver gå upp direkt man vaknar? Som det är nu börjar hon skrika och gråta hysteriskt för hon ska INTE SOVA mera.

Glöm inte att rösta!!!!

2 kommentarer:

  1. Kan du maila mig (elina_volanen@hotmail.com) din adress så du hem får priset du vann i en av mina bloggtävlingar för ett tag sedan? :) /Elina

    SvaraRadera
  2. Har hon inga böcker eller så hon kan kolla i medan hon ligger i sängen och inte kan sova? Vet att hon är för ung att läsa, men bilderböcker som hon tycker om?
    //Anette

    SvaraRadera