fredag 24 februari 2012

24 februari 07:15

Vilket toppenväder det var ute igår. Hämtade hem Heaven från dagis och så gick vi direkt hem till gården för att leka med Keegan. Upptäckte att jag var utelåst. Mamma hade mina nycklar och Bart hade åkt till jobbet. Som tur var kom mamma snabbt hit med nyckeln. Karin, Karins mamma, Lisa och Keegan följde med in på fika och sen taco. :) Trevlig kväll.

Natten blev värre. Leo somnade runt sju. Kl åtta vaknade han hysteriskt. Jag tänkte att han får somna om utan ersättning. Så tog upp honom, vaggade, gick omkring. Efter en timmes skrik var jag hysterisk och gav ersättning. 60ml och han somnade om.
Sen vaknade han 23 för ersättning. Kl 02,10 (men då somnade han om). Kl 02,50 för ersättning. Kl 05 och nu för dagen.

Heaven vaknade vid 01 och sen vid 03. Vid 03 ville hon komma över till oss så det fick hon väl. Låg då och snackade i över en timme!!!!! Sen vaknade hon igen 05,30 och skrek för hon ville upp. Som tur var somnade hon om så jag fick ligga en stund till.

Med andra ord knappt någon sömn alls. Nätterna blir fan bara värre och värre.

Vad ska jag göra åt Leo? Han sitter upp i sängen när man kommer in, halvstängda ögon och är hysterisk. Vet inte om han är riktigt vaken. Oavsett vad man försöker göra så blir det bara mera hysteri. Vatten fungerar EJ. Ger man för kall ersättning skriks det i timmar.
Men en unge på nästan ett år kan inte behöva varannan till var tredje timme på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar