lördag 10 mars 2012

10 mars 07:00

Fruktansvärt. Stackars lilla Leo. Man kunde ju önska att detta var en engångsnatt.

Jag kom hem från badet igår. Mamma sa att Leo hade haft 40,6 när jag var borta så hon hade gett honom alvedon.
Vid 18 hade han 38,1. Han satt i mitt knä, ville ej dricka välling, kräktes när jag gav det eller ersättning, flåsade och verkade frossa runt 19 kollade jag igen och då hade han 40,8 i temp. Blev alvedon till gossen men 30 min senare mådde han fortfarande kasst så blev en halv ipren och så satt vi på balkongen en stund. Då så blev han äntligen lugn och jag kunde gå och lägga honom.

Själv kom jag i säng runt 21,30. Hade lite att ordna med.
Vaknade till vid 00 och tänkte jag måste kolla till Leo. I samma veva kom Bart hem. Leo låg i säng och frossade och hackade tänder. Tog upp honom. Gav ersättning med alvedon i. Han var jättekall hela han och hade "bara" 38,1 i temp. Tog han till våran säng istället och runt halv ett hade han 39,8 i temp. Gick snabbt upp. Men det förstod jag när jag såg han för han såg ut som jag brukar känna mig när min feber stiger.
Sen kräktes han upp ersättningen så var bara att hämta en ny supp och hoppas på att han hade kräkts upp det mesta. Han låg i vår säng till 03 då gav jag upp. Han kunde inte somna ordentligt i vår säng utan var bara orolig. Jag la han i sin säng och då somnade han äntligen så jag fick sova lite åtminstonde.
Han vaknade igen vid 04 och vid 05 och sen vaknade Heaven sin obligatoriska tid kl 06,25. Man skulle kunna ställa en klocka efter henne. EXAKT samma tid varje morgon.

Så nu sitter jag här. Är helt slut. Ska sova middag med Leo har jag bestämt och sen ska jag och Heaven iväg på Mora Träsk.

Hur jag ska hinna städa i ordning här hemma förstår jag inte men kanske ska ställa in Leos födelsedagsfirande. Jag tror inte att han orkar med det.

1 kommentar:

  1. Stackars Leo, hoppas han mar battre snart! Och hoppas du far sova nagon gang :-)

    SvaraRadera