lördag 12 maj 2012

12 maj 11:50

Det händer mycket här nu. Radhuset blev vårt och någon gång ska vi flytta. Vi ville flytta in 6 augusti. Dom föreslog 4 september. Vi föreslog antingen en vecka tidigare alt 21 september. Vi måste ju även hinna ta oss till Belgien och träffa Barts familj så att dom får se bebisen.. Har blivit mycket nu som sagt.

Har rensat och röjt både igår och idag. Var faktiskt iväg till återbruket med tre kassar leksaker och till Brödet och Fiskarna med tre kassar böcker igår. Har mera skit idag som Bart ska få åka iväg med.

Karin och Nathan ska komma över och äta taco ikväll så när Bart kommer hem från jobbet (han jobbar extra idag) så ska han iväg och handla mat och något på bauhaus. Tyvärr har jag ingen aning om vad ;)

Jag har idag 12 arbetspass kvar till sista maj varav ett av passen är utbildning och dom andra 11 är kvällar. Det ska jag väl klara alldeles utmärkt!! Ev att jag tom fortsätter till 3 juni då eftersom det innebär ett arbetspass till för tre dagar lön.

På måndag kl 13 så kommer en fotograf och ska ta kort på lägenheten så vi kan lägga ut den på Hemnet. Kl 16,15 ska vi skriva kontrakt på radhuset.
Leo går dagisinskolning varje dag nästa vecka på förmiddagen. Bart har X dag på måndag. Tack gode gud och sen jobbar han tis  till fre kväll. Jag jobbar tis, ons, tors, lör och sön kväll och gärna extra om det behövs då kvalpengar skulle sitta FINT just nu då sparkontona i princip är tomma snart.

Veckan efter är det dags att gå till BM igen och få se om bebis har vänt sig eller inte. Jag känner ju ibland att någonting finns ovanför naveln men lika snabbt så försvinner det neråt igen. Hoppas hoppas att bebis tänker lägga sig rätt. Iofs så är det ju skönt att veta vilket datum bebis kommer ut men tänk er själva att bli uppskuren! Dom tar ut bebis. Sen ska dom SY ihop en! Nej. Kan inte vara trevligt i över huvud taget. Har även haft ångest för att vara tvungen att ha KAD men har nu fått höra att vid planerade snitt behöver man inte alltid det.

Så det blir BM på onsdagen och tisdagsmorgonen består av dagisinskolning med Leo och sen besikta radhuset. Bart jobbar dag då med ledig torsdag och arbete lördag och jag jobbar tis, ons, tors, lör och sön kväll :)

JA just nu känns det som ett evighetsarbete vi har framför oss. Så fort mina nyskurade golv torkat ska jag ordna lunch åt mig och ungarna och sen när Leo vaknat ska jag dra ur alla kläder från hans garderob och sortera så att det som han fortfarande kan ha finns kvar. Det som jag vill spara blir sparat och resten ska prismärkas så jag kan lämna in det på Öppna Förskolan till försäljning.

Det är mycket nu! Kommer gå SNABBT så är bebis här. Hur fasiken ska det gå då?

Jag hinner aldrig träffa vänner och skulle så gärna äta lunch på Laxmi.

3 kommentarer:

  1. Har du bilder på radhuset erat? :) Hoppas verkligen ni ska ner till Belgien så vi kan träfas igen! :)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. snitt är absolut ingen fara Linnea..har ju haft planerade snitt med både Leon & Nella & har varit vaken båda gångerna :)kram påre/pernilla

    SvaraRadera
  3. GRATTIS till huset!! det är ju supernyheter :D

    SvaraRadera