lördag 5 maj 2012

5 maj 07:11

Goder morgon.

Vilken dag igår. Jag ringde ju till BM i onsdags för det var jobbigt att andas. Tänkte att jag kanske behövde lite mera järn. Hon tyckte jag lät flåsig på telefon så bad mig ringa FLM. Stod endå i telefonkö dit för Barts extremt svullna fot och SSK som svarade gav mig en telefontid igår fredag.

Igår fredag gick jag upp kl 07, glad i hågen för att gå på ALERT utbildning. Det lilla jag hann höra var superbra. FLM ringde och pratade med mig och han tyckte jag lät flåsig så kl 10 skulle jag komma dit så han fick lyssna på mig. Sa till min chef att det tar väl max 20 min sen är jag tillbaka. ICKE! Han lyssnade på mig. Lungorna lät ok men jag lät påverkad så han ville ta prover. Hb, crp och d-dimer. Alla som jobbar inom vården på medicin vet nog att d-dimer kan vara förhöjt alt pos när man är gravid. Iaf så var d-dimer pos så han rådgjorde med en medicinläkare på sjukhuset som tyckte att ett ultraljud av hjärtat vore bra.
Fick tid för detta kl 13 så kl 11,35 var jag tillbaka på utbildningen och fick lyssna fram till 12,10 då vi gick på lunch. Sen var det bara att göra ultraljudet. Läkaren sa redan då att det såg bra ut men att familjeläkaren hade ju sagt att jag var tvungen att få svaret på akuten så bara att traska ner dit och sätta sig och vänta. och vänta. och vänta. 25 patienter före mig när jag kom dit och när jag väl kom därifrån runt 16 så var det nog säkert 40 patienter där (kändes det som iaf). Patienter i varenda skrymsle som fanns.

Hjärtat fungerar bra och förmodligen har jag samlat på mig massa vätska som trycker eftersom bebis låg långt ner tyckte DR.

Så. Det var min utbildningsdag. På kvällen tog jag mig till Erikslunds Shoppingcenter med Debby så hon fick komma ut lite.

Nu ska jag dricka kaffe och sen dags att röja i köket, äta frukost etc. Idag står barnens dag på schemat och i morgon blir det att titta på radhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar