onsdag 12 september 2012

12 september 15:57

Idag har jag och Bart redan hunnit med två stora bråk. Roligt. Nej inte ett dugg. Jobbigt att bo i någon annans hus. Försöka respektera deras regler. Men när Bart ger ungarna flingor. Bara flingor. I en skål och säger åt dom att att det är okej att sitta i vardagsrummet och äta för att sen bli arg på mig för Leo kastar på golvet. Ja få blir jag förbannad. Eftersom jag redan från början sa att det var en dålig ide.

Eller att man här i Belgien har gardiner som täcker fönster så man inte ska se in och Barts farmor och hans pappa har visat bilar för Leo genom att flytta gardinen. Då blir Bart arg när Leo drar i dom. Ja där ser man. Är ju vuxna som visat Leo. Bart tycker då att vi ska lägga Leo i som säng på övervåningen så han lär sig att det är fel. Jag säger att man får avleda men det är ju jag det.

Eller att Leo inte får vara i Emmas skåp hon har kakor, godis och porslin i men skåpet ska stå upplåst på glänt för annars kan inte Emma komma åt det.

Även inte lätt att få Heaven att tvätta händer och mun efter maten då de inte finns något handfat nere.

Eller se till att Leo inte dricker Handsprit, diskmedel, skurmedel etc eftersom allting står i öppna skåp på markplan.

Det är ett himla passande och jag är helt slut.

Skulle sova middag med Sammy men ingen ide för han sover ju bara i knäet och ingen annan som tar honom om han inte är tyst och det kan jag ju inte lova.

Ingen mera feber för Leo idag så missade antwerpen i onödan. Men vi hälsade på Barts mormor och morfar idag och köpte en brödmaskin. Heaven har åkt till oona. Bart sover och jag gr omkring och ammar Sammy och hållet koll på Leo.

Fan vad jag gnäller. ;) tänkte jag bifogar en bild på gardin och skåp :))

Jag längtar så mycket efter att få vara ifred. Ska bli skönt att flytta, komma i ordning och få lite rutiner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar