måndag 4 februari 2013

4 februari 21:44

Disneyland Paris.

Som jag drömt om att få åka till Disneyland Paris och nu fyller dom hela 20 år. När jag var barn frågade jag min mamma varje sommar och varje sommar fick jag ett nekande svar. När jag träffade min sambo i Belgien så bönade jag och bad men han tyckte att Paris låg för långt bort.
Nu har vi tre egna barn och att få till Disneyland vore underbart.
Heaven skulle bli så glad om hon fick åka till denna magiska nöjesvärld. Hon springer omkring och leker prinsessa eller hjälte med sin lillebror hela dagarna så att få åka till ett land och träffa på alla Disney figurer vore som en saga.

Vad jag har förstått så får man träffa disneyfigurer och ge dom en kram. Jag kan se mina barns min framför sig när dom smyger sig fram för att sen krama dom och sen stolt springer tillbaka till oss. Att äta lunch på Askungens värdshus vore spännande, träffa alla spännande prinssesor Heaven tjatar om och mössen från Askungen som är några av mina stora favoriter. Hela familjen skulle nog ryckas med av stämningen och bli barn på nytt.
Leo skulle nog bli jätteglad av att träffa Kapten Krok som han har på gardinen i sitt rum och Heavens högsta önskan är väl att träffa Tingeling. En önskedröm att få åka hit med mina barn och få låta dom uppleva det jag aldrig fick uppleva. Att jag sen får uppleva det tillsammans med barnen och med Bart är så klart plus i kanten.

I vilken ordning vi skulle göra allt vet jag inte. Det skulle nog få ske i barnens takt. Utforska Adventureland med min lilla LeoPirat måste vi såklart göra. Trots att han är liten så skulle nog även han gilla att leta efter den nedgrävda skatten på Pirates´ Beach. En tur med Peter Pan´s Flight måste det bli så klart så att Heaven får träffa Tingeling och hela vår familj avgudar Alice i underlandet så Ailce´s Curious Labyrinth står med på listan.

En disneyparad måste hinnnas med och likaså Big Thunder Mountain.

Likabra jag slutar skriva nu innan jag drömmer mig bort allt för mycket.

Varför inte passa på att boka en resa med ving till disneyland? Läs mera här om Disneyland Paris och här om staden Paris.

1 kommentar: