måndag 24 juni 2013

24 juni 2013 23:32

Idag har jag inte gjort mycket. Svärmor har åkt hem så Bart körde henne till Arlanda. Camilla tog med Heaven till löga och pojkarna var iväg med mamma och lekte. Själv försökte jag sova då Sammy höll igång inatt. Vaknade varje timme och var sen vaken mellan 2 - 5.

Blev en sväng till poolen när jag vakna och rester till middag.

Det trista är att Sam äter ju antibiotika för halsfluss. Var till Oxbacken med honom i lördags då han hade haft feber i två dygn och skrek så fort han skulle svälja. Positiv strep a och 54 i crp.

Ikväll så ringde en SSK från smittskydd. En patient som var på Oxbacken i lördags har mässling. Så Sammy måste vaccineras i morgon. Första vaccinationen är ju vid 1,5 år. Har pratat med mamma om jag är vaccinerad och jo.. det tror hon nog. Jag fick nog alla vaccinationer som erbjöds.. Får prata med min chef i morgon vad hon anser. Blir förmodligen så att sjukvårdspersonalen som vill kommer vaccineras igen men bättre att höra. Före 17 i morgon måste vi vaccineras i sånt fall.

1 kommentar: