onsdag 7 augusti 2013

3 augusti 13:29

Inge nät men tänkte jag kan skriva så får de väl publiceras när jag får nät. I torsdags var jag till De ster med Bart, Heaven, Helen, Cedric, Anette och Liam. Mina pojkar var hemma med svärmor. Leo hade ju feber. Bra dag. Supervarmt. Drygt att det kostar 5€ per vuxen att komma in om man inte kommer från St Niklaas då man betalar 2,5€. Sen kostar allt där inne med pengar. Bara att gå på toa kostar 30cent. Men stor fin lekplats. Helt okej fakesjö. Tyvärr massa getingar. Finns båtar man kan betala för att åka och tåg man kan betala för så man kan åka runt. 


Vi hittade några stora träd där Cedric kunde sova i vagnen och Liam studera löven. Trevlig dag. :). 
Mindre trevligt var att moster skicka sms att min mormors bror Bror hade dött. Han hade ringt till lokala matvaruaffären och sagt att han ej ville ha sin matleverans för han mådde inte bra men att de gärna fick kika förbi. Hemtjänsten var där och allt var fint och 30 min senare så kom posten dit och han satt död vid köksbordet. Det får en att fundera över existentiella frågor så var lite ledsen på
Kvällen vilket resulterade i att Heaven var Superledsen för att Bror hon träffat två ggr dött och för att pappas kompis dött. Tyvärr krångla både Leo och Sammy med att sova så blev inte nå bra samtal med Heaven och kunde inte skicka in bart då jg var själv med barnen. 

Fredagen kom med strålande sol. Bart blåste upp plastpoolen vi lånat av svägerskan och Helen och Cedric kom över. 


Hängde i barnpoolen en himla
Massa då termometern visade som mest 38 grader vad jag såg. Ingen vind och inga moln. Skulle bli taco till lunch var de bestämt så när Heidi smsa välkomna vi dom med. Heidi, Nico och Seth kom över med champagne. Inte varje dag man dricker champagne till lunch :). 


Eftermiddagen blev det en tur till Dendermonde. Hittade mig en bikini på C&A för 2€ delen. Duger som extra i Frankrike. När svärmor kom hem var de bara att packa in sig i bilen och körde tio mil västerut. Temperaturen sjönk med 10 grader och det blåste. Vilken lyx efter hur varmt som helst. Glad att vi åkte till kusten och inte därifrån då det var totalstopp i trafiken. 

Sammy vägra somna igår så 23 somna han. Samma Heaven. Båda sov 40 min i bilen igår. Så upp 7 idag. Trötta, griniga barn. Ja!!  

Men skönt att vara här. Varit en sväng på Zeeman och köpt en present till Lisa och en till Nova. Heaven har varit med och valt så vi får väl se vad mammorna till ovan nämnda flickor tycker ;). 

Stor lekplats precis utanför här men var ska Sam krypa??


Jo upp och ner för trappen. Leo har ramlat därifrån. Heaven har. Vi för se när Sam ramlar. Sam ramla ner från vardagsrumssoffan idag. Ser ut som en clown. 

Nej. Ger upp detta nu. Andra gången jag försöker få Sammy att sova middag idag. En timme försökte jag första gången. En halvtimme har jag detta nu med hysterisk Sam. Varför inte bara sova???  




1 kommentar:

  1. Vad tråkigt med dödsfallet, beklagar verkligen sorgen. Konstigt hur det kan gå ibland.

    Ser mysigt ut I poolen, nästa år då Liam kan sitta håller vi er gärna sällskap där!

    SvaraRadera