fredag 21 mars 2014

Sylvanian Families

Vet inte om ni minns. När vi var barn så introducerades Sylvanian families . Jag minns dom. Jag ville så gärna ha björnfamiljen eftersom de var den enda familjen som hade en liten bebis. Jag bönade och bad och jag kommer ihåg en födelsedag när jag fick ett paket som såg ut precis som det jag önskade mig. När jag öppnade var det Sylvanian families nallar i paketet men inte dom små som jag ville ha. Självklart blev jag glad och lekte en hel massa med dom men jag minns fortfarande hur mycket jag önskade mig dom små.

Det kom ett paket på posten. Ett stort rosa paket märkt med mitt namn.
Jag bad barnen sätta sig ner och gav dom paketet.

'
Leo och Heaven satte sig och kämpade för att få upp paketet.


Inuti paketet fanns ett Sylvanian families hus. Sammy som också var vaken blev imponerad. Det var ett hus. Bord och stolar. Spis och en bänk. En liten liten kniv, en stekpanna och en tallrik med mat. 


En säng var det med och självklart sängkläder. En stege så man gubbarna kan ta sig upp på övervåningen. 


Det blev mycket lek igår kväll med dessa underbara kaniner som vi fick till. Ett paket med chokladkaninfamiljen.

Bild kopierad från  br.


I morse vaknade barnen 05:40!!! Mamman i familjen här var mindre glad men barnen satte sig på Heavens rum och började leka med kaninerna. Mamma, pappa, barn. Bebiskaninen var sjuk och fick gå till doktorn och få medicin för att de skulle kunna gå på dansskola. De byter kläder på kaninerna, kaninerna flyger iväg. I katalogen som medföljde har barnen nu börjat märka ut saker de vill ha för att utöka sin Sylvanian families familj.

Jag tycker dom här leksakerna är underbara. Jag minns ju själv hur mycket glädje dom gav mig och jag hoppas att dom kommer att ge lika mycket glädje till mina barn.

Kolla in Sylvanian families för att se vad som finns att köpa. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar