söndag 11 maj 2014

11 maj 18:52

Igår var klockan ställd på 06.  Barnen vakna glada, i med frukost. Packa i bilen och börja åka för att möta min bror Mikael, hans tjej Andrea och hennes dotter Tyra. 
När vi kommit halvvägs till Erikslund så kräks Sammy så bara att åka hemåt igen och lämna av honom till Bart som ej ville följa med.

Vi kom iväg tillslut men något senare en vad vi hade tänkt oss. Men fram till Kolmården kom vi. Lagom för att hinna se bamse teatern som var klockan 11:00. Tyra, Leo och Heaven bänka sig längst fram och vi vuxna satte oss längre bak. Helt okej show. Nästa år så öppnar bamseland på Kolmården så antar att vi lär åka tillbaka dit igen.

Klappa killingar och getter var en favorit. 


Men vad alla enades om var det bästa var delfinshowen. Herregud så häftigt. 



Tyvärr en dålig bild då den är tagen med mobil men det var superhäftigt. 

Eftersom Sammy blev lämnad hemma så hade vi en vagn extra med oss vilket var tur då Heaven vill sitta ner ibland hon med. Blev både lunch och glass där och en present när vi skulle åka hem. Leo ville ha ett svärd och Heaven en apa. Ville ej köpa någon apa först men tillslut gav jag med mig och hennes min och hennes sätt när hon sa "mamma, jag blev så glad, kom så får jag krama dig" gjorde att det var värt att betala för apan. 


Vi såg en massa djur trots att det inte var supervarmt ute. Det var uppehåll hela dagen, nästan inge folk och inga köer. Var bara att gå direkt till Bergochdalbanan så Heaven kunde åka både med Mikael och Andrea.

Vi tog oss hemåt, jag svira om. Hem till Karin och Nathan för lite vin och sen så åkte jag och Karin ner på stan för att möta upp Andrea. På det stora hela var det en alldeles perfekt dag!


Tack alla inblandade!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar