söndag 11 maj 2014

Sponsrad video: Systembolaget – Antilangning 45 sekunder

Detta är ett sponsrat inlägg

Alkohol är svårt. Det kommer bli svårt när mina barn blir 16 då deras pappa är ifrån Belgien och där kan de dricka då. Jag tycker det är helt galet. Det är för det första farligt då det händer massa saker i kroppen. Kroppskontrollen blir sämre, ansvarsförmågan blir sämre. Det finns inte någon anledning till att köpa ut alkohol till minderåriga.
Mina barn kommer inte att få någon alkohol. Jag vill att de ska ha en sund syn till alkohol men att jag vill inte att de börjar dricka alkohol för tidigt för det. Jag vill att de ska se att man kan dricka ett glas vin för att det är gott men inte att man ska dricka det för att bli modig eller för att bli askalas.

Det kommer bli svårt att säga nej. Det förstår jag med. Som tur är så diskuterar vi redan det här jag och mina vänner och vi tycker likadant så hoppas verkligen att ingen kommer köpa ut till någon som är minderårig. Det kommer komma många fyndiga kommentarer "Men mamma, vill du att vi ska dricka hembränt istället? Är det inte bättre att vi dricker det du har köpt". "mamma, kan du inte bara köpa två cider till mig, jag dricker inte mera!".

Nej. Argumenten kommer bli många och långa men gäller att stå på sig. Ingen alkohol till minderåriga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar