måndag 9 juni 2014

8 juni

Vad har vi egentligen gjort. Igår var det shopping hela dagen lång. Min ekonomi är lätt anti detta. :) men blir mycket fint. Köpt mig totalt 5 klänningar. Underkläder. Och två par skor. 


Roligare en så är det tydligen inte :). Var på Manhattan mall. In på en affär med massa massa MaSSa skor och sen hitta vi en superbillig affär där jag kunde handlat massa. Till H. Går dåligt med att hitta till pojkarna. 

Åt glass på en glassbar Elinor ville gå till. Man fick välja hur många sorters glass man nu ville och sen forma de glassen som en ros. 


Gott var det även om glass inte är min favorit. 



Igår kväll var de utgång. Så drog på nig min nya gröna klänning. Och i med ögonen varav en var trasig. Upp på taket för att dricka några glas och njuta av utsikten från våning 40. Helt underbart. 

Sen ut för att hitta ett uteställe. Elinor hade googlat ett men kön dit var lång och alla såg ut att vara 20 så blev den irländska puben bredvid där vi bodde. Där spelade något band och någon slags musik quiz pågick. 

De kollade in oss och tyckte att Blondie, dvs jag skulle komma upp på scen. De såg väl min förskräckelse så de bad mig ta med en vän. Tog med Elinor som kan allt och informera dom om att engelska det förstår inte jag :) Elinor tog hem frågan och vi fick varsitt väldigt fint pris. Ett Austin powers huvud. Yeah baby!! :). 


Bad om en söt drink och fick en cosmopolitan i ett glas som gjorde att jag spillde hälften. Halv fyra kom vi i säng och klockan nio var vi uppe igen för att hinna avnjuta lite frukost :). 


Lite nyttigt i det onyttiga :). 

Idag tog vi oss till en loppmarknad vilket slutade med massa saker till mina medresenärer och en klänning till mig. 


Känner nu att det är dags för en resa till Indien igen. Frågade faktiskt en vän idag men vet ej vad jag fick för svar. Dags att komma igen med resor igen. 

Sitter nu på tunnelbanan på väg till coney Island. Ska kolla i havet tänkte vi. Sen ta oss till Brooklyn för att strosa runt. Promenera över Brooklyn bridge tillbaka och sen äta vegetarisk middag på en restaurang Monika tipsar om som hon åt på sist hon var här. 

Är trist att vi ska åka hem igen i morgon. Önskar vi skulle vara borta längre. Proppar i mig mat så kommer väl rulla hem. Men de beror väl säkert på att jag är avslappnad. 

Avslutar på en bild av mig och Malin. 


Har inte hittat skor som Emma och Andrea önska sig så de blir skolösa. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar