onsdag 10 december 2014

Sponsrad Video: Finnair & Jultomtens hemlighet

Detta är ett sponsrat inlägg. 

När jag var barn funderade jag en hel del över tomten. Var kom han ifrån? Mamma svarade alltid att han kom ifrån Rovaniemi. Minns att vi hade en bok om tomten och hans tometverkstad och den lästes om och om och om igen.
Eftersom jag själv har barn nu så funderas det mycket över hur tomten hinner dela ut alla paket på samma dag.

Julen handlar om en massa stress och massa som ska utföras.
Själv tycker jag att jag har mycket att göra men tomten då Hur hinner han med all julklappsutdelning.
När jag var barn så tänket jag mig att det fanns olika tidszoner och att han skyndade sig att förflytta sig innan klockan slog om på nästa tidszon.

Kan det helt enkelt vara så att jultomten förflyttar sig med flygplan och har sitt lager av julklappar placerade någonstans på en flygplats i världen? Skickas helt enkelt ner med fallskärm så att det landar i rätt trädgård?

Kan det här vara en välbevarad hemlighet?
Kommer tomten hinna dela ut alla julklapparna som ska delas ut i tid på julafton? I alla fall till Finnairs fler än 70 destinationer?

Stöd tomten genom att gilla på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar