fredag 11 november 2011

11 november 06;27

God morgon. Jag och Leo är uppe. Egentligen ska jag sova idag men kände jag mig okej så jag tänkte jag går väl upp tills Heaven vaknar så får Bart vakna då.

Igår tog ju jag och Heaven tåget till Bryssel. Träffade på Elinor på station och promenerade runt. Visade upp mannekenpis (hoppas det stavas så nu) för Heaven. Hon tittade och sa oj. han kissar. :)

Frågade efter shoppinggata och fick veta att vi fick lov o ta tunnelbana så bara att ta sig ner med vagn och allt och åka två stopp. :) C&A hade rea så jag hittade massa fint. Heaven köpte en present till Keegan. Till sig själv en dora tröja. Till Leo köpte jag en t-shirt, mysdressset, manchesterbyxor och en pyjamas. Billigt blev de tmed. drygt 30euro för allt.

Däremot var det inet lika lätt att ta sig hem. Vi gick vilse och fick promenera mera än en timme när vi gått av tunnelbanan men tillslut tog vi oss till station. Tåget skulle gå 18,25 och kl 18,26 stod att det tåget var afgeschaft.. (eller hur man nu stavar). Jaha bara att inväna nästa som skulle gå 18,40. Det kom och det gick men stannade på första stoppet, dvs i bryssel nord och stod still bra länge. Konduktören ropade ut ett meddelande på nederländska och sen på franska och jag förstod inte ett ord. Det visade sig att tåget gick direkt till Dendermonde vilket var bra för mig. Men alla som skulle av på stoppen emellan blev inte så glada för när vi kom till Dendermonde kunde dom ta en buss till Opwijk men behövde dom till stationerna mellan Opwijk och bryssel nord fick dom åka tillbaka till bryssel. SUCK. Tydligen påbörjas något arbete på denna streckan idag och så var det tydligen någon som hoppat.

Nu kom Bart ner med heaven och gick och la sig igen. Dyngtrött. Jag sa jag väcker dig hlv nio då :)

1 kommentar:

  1. Ja, det ar nagot pa gang pa tagen mellan Bryssel och Dendermonde nu, skulle leta tag till pappa som kommer idag men det gar inga alls! Sa han far aka till Mechelen och byta dar till Dendermonde och sen far Ruben hamta honom. Ruben sager att han sag nagot pa stationen i Dendermonde att det skulle vara sa hela helgen, arbete i Opwijk trodde han. Dubbelkolla innan du vill aka nagonstans med tag nu! :-)

    SvaraRadera