måndag 14 november 2011

14 november 08:39

Helgen passerade snabbt förbi. Sov halva dagen på lördagen och sen åkte jag och svärmor till auktion i aalst. Trevlig affär. Hittade lite småpresenter till H.

Tog tåget till antwerpen och promenerade hem till Heidi. hennes vän Linn var där och allihopa åkte hem till Linn och hennes karl på middag. Jag var så jävla trött och såg verkligen fram emot att få gå och lägga mig och sova en hel natt. Men icke. Halv sju vaknade jag och var superpigg. Gick upp på toaetten och allt snurrade. Verkligen allt. Som att jag vore asfull. Kunde knappt röra huvudet. lyckades somna om till halv tio och gick sen upp för frukost. Tog tåget hem och Leo låg och sov så la mig och sov lite mera.

La mig med barnen tidigt igår och endå är jag astrött. Kan inte vara normalt.

Heaven sparkar, gnäller och slåss i sömnen varje natt nu. Blir galen. Blir timmar varje natt jag får ligga vaken och vänta på att hon lugnar sig och då så är det nästan morgon.

Oroar mig för Leo. Han äter som han gjorde i Sverige. Ersättningen tog jag med och gröten. Barnmatsburkarna är härifrån men kan inet tänka mig att det är så stor skillnad på barnmaten.
Drygt en vecka efter att vi kom hit började han bajsa upp emot åtta gånger per dag istället för en gång varje morgno som han gjort sen han var nyfödd. Det enda jag kan tänka mig är att han reagerar på vattnet. Att det är för mycket mineraler i det eller så.

Han somnar som vanligt vid sex och varje kväll vid sju vaknar han och är full i bajs. Nu är stackarn skinnflådd i rumpan och blöder trots att vi smörjer och smörjer.

Hoppas det blir bättre snart. Som tur är ska vi snart till BVC, tror det är nästa vecka vi ska dit.

1 kommentar:

  1. Dte måste stå på vattenflaksan att vattnet rä tillåtet för spädbarn, inget vatten fårn ALDI får ges till bebisar tex. Så leta på etiketten (finstilt) Dom varnade mig för precis samma, för mkt mineraler.

    SvaraRadera