lördag 7 januari 2012

7 januari 13:57

Undrar om det är Leos tur att bli magsjuk nu.

Jag skrev ju i morse att jag tyckte att han luktade kräkor i håret men som sagt han var inte kladdig och hittade inget i sängen. Dock luktade det lite i sängen. Marina var över och kände inte mycket så kan vara jag som var känslig eller nått.

Iaf så fick han sin gröt i morse och ca 10 min senare kräktes han upp allting på vårat sovrumsgolv.

Väntade dryga 2 timmar så fick han ersättning. Det stannade kvar och han sov middag.

När han vaknade skulle han få lunch men ville inte ha så han fick youghurt istället och halvvägs genom burken kräktes han upp allting.

Väntade en stund och gav ersättning istället och han drack glatt ur flaskan och sen kaskadkräktes han upp allting.

Dock är han hård i magen. Men säkert så är det magsjuka. Jag har en mycket ledsen tjej här som skulle hälsa på Keegan ikväll. Har frågat om Bart och Heaven kan komma själva men jag misstänker att Karin kommer säga nej och det med all rätt och Heaven är superledsen och förstår inte. Men mamma om jag och pappa åker och du och Leo stannar hemma. Hur förklarar man för en treåring att äre magsjuka så insjuknar nog hon också snart.

Det som oroar mig mest OM det nu är det är hur FAN ska jag få i Leo vätska. Leo som ratar allt utom ersättning och välling.. Kommer ju få rådet att skedmata vätskeersättning men hur fan ska det gå till när han vägrar. Usch. Hoppas det ger sig snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar