torsdag 26 april 2012

26 april 09:12

Heaven har varit lite lös i magen sen vi kom hem från Egypten. Eller rättare sagt sen i helgen. Ingenting jag har reflekterat över utan mera tänkt att hon har väl ätit massa saker hon inte brukar och så är det bra med det. Men igår hade det hänt en olycka på dagis så dom ville inte att hon kom tillbaka ifall hon fick mera lös avföring och idag har det varit två gånger lös avföring och en gång vattentunt.
Hon har även kissat i sängen 1 - 2 ggr varje natt sen vi kom hem från Egypten. Så tyvärr sover hon med blöja nu och varje kväll är hon ledsen för det.

Tog tag i saken och ringde FLM. Undrade om jag bara kunde få lämna in avförings och urinprov men tyvärr så tyckte hon att en läkare skulle titta på henne eftersom dagis inte vill att hon kommer tillbaka förens detta är helt bra.

Så idag kl 1445 blir det att gå till FLM. Tur att det är nära dit från jobbet. Vill gärna vara med så ringde chefen och det var inga problem att gå iväg ett tag. Har jag tur så kan jag tom gå i kulverten dit.

Läste på 1177 att "Hos barn kan ibland infektioner som förkylningsvirus, urinvägsinfektion eller lunginflammation ge lös avföring". Så kanske är så att hon har fått en urinvägsinfektion efter att ha gått med badkläder i flera timmar. Ja det visar sig. Jag hoppas hon får lämna urin och avföringsprov bara. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar