tisdag 8 maj 2012

8 maj 19:02

Rolig vecka. Jag och Bart ses första gången på fredag :) Han jobbar dag och jag kväll och när jag kommer hem så sover han. Vi har iaf enats om att bjuda på radhuset och så får vi väl se vad som händer.

Sa till BM när jag kom dit idag att jag trodde bebis låg galet i magen. Att den ligger längs med under naveln. Från höftben till höftben. Hon undersökte mig länge och väl och fick kämpa länge för att hitta hjärtljud och jo bebis ligger i tvärläge. Hon sa att hon skulle ordna ul för att kolla läget men ringde tillbaka efter att jag gått därifrån och sa att jag får komma tillbaka till henne om två veckor och sen ev ultraljud efter det. Nu vet ju jag att eftersom det är tredje barnet så kan dom ligga galet, vända sig sent etc men tänk om bebisen är ENORM och inte kan vända sig. Tänk om ett vändningsförsök misslyckas. Då blir det snitt istället. Iofs är väl det "skönt" för då vet man när bebis kommer och man slipper förlossningen. Men ett snitt vill jag inte heller ha. blä blä blä!

Mitt SF mått hade hoppat ner från att vara mellan normalkurvan och högsta kurvan till att ligga nästan på kurvan som ligger under normal. BM sa att detta är pga att bebis ligger åt "fel" håll i magen och därför stämmer inte SF måttet.

Tungt och andas har jag idag igen och känner mig assvullen i benen. Men jobba tänker jag göra. Iaf veckan ut..

Leo har fortfarande feber. 39,6 hade han nu på kvällen. I morgon blir det till att ringa FLM. Bara drygt när han är feberfri på morgonen och får feber efter lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar