onsdag 24 april 2013

24 april 02:06

Var på möte på förmiddagen. Sov under eftermiddagen. Lagade helt okej kyckling till middag och när ungarna somnat begav jag mig upp i spåret för att gå/springa. Orkade mera idag en sist men tyvärr har jag lagt mina hörlurar på ett bra ställe. Tvättade jackan i helgen så tog ur dom och la dom på ett ställe så jag ska minnas var jag har dom.

Nu sitter jag på jobbet. Jobbar natt inatt. Har inte jobbat natt på ett tag men kommer på mer och mer varför jag tycker om det. Det har sin charm. Man håller händer, man öppnar fönster, man kopplar dropp, tar kontroller, litar på sin intution, kopplar syrgas, ger antibiotika, intramuskulära injektioner, man tar prover. Städar lite. Skrattar en hel del med sina kollegor. Pratar lite med andra avdelningar. Ja det har sin charm när man sveper fram där i sina inte allt för vackra landstingskläder och delar ut piller till dom som behöver.

Läkemedelsvagnar delar, soppåsar töms. Allt görs i ordning inför dagpasset då avdelningen går på högvarv igen.

Nej nu dags att arbeta vidare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar