torsdag 18 april 2013

18 april 19:24


Tiden springer fram. Har inte hunnit titta in här på flera dagar.
Har börjat jobba igen så jobbade måndag kväll, tisdag dag och onsdag dag. Somnar med Leo i princip och hinner inte träna och inte springa så får vara glad för cykelturen jag tar till jobbet. Varit massa att göra på jobbet och jag tycker förbaskat bra om mitt jobb. Men vad ska man göra sen? Kommer inte fungera för alltid att vi båda ska jobba skift och jobba emot varandra. Ska jag vara tvungen att läsa distrikt bara för att kunna jobba dagtid. Vet inte om distrikt egentligen lockar men vad lockar då?

Bart är borta just nu så är själv med barnen. Inväntar finbesök från Malung. Elinor kommer hit. På lördag sluter även Monika upp ett tag. Skoj skoj skoj!!

Idag var jag ner på stan och klippte håret, slingade även men syns knappt så ska göra folieslingor i maj. Slösade även pengar på att plocka ögonbrynen och på eftermiddagen var det Heavens tur att få håret klippt. Totalt betalade jag 750kr. :) Kan man stå ut med. Är elever på gymnasiet som klipper och har sig men deras lärare går omkring och vill veta vad dom gör och så. Kollar även efteråt så att klippningen, färgningen etc är ordentligt gjord.

Träffade på Forslund och Ninnie på stan. Fick hålla bebis lite. Har mina verkligen varit så små???
Diskuterade detta idag och har nu kollat efter.

Sammy: 4410gram, 53cm och 38 i hattmått.

















Leo:  4720gram och 52cm, hattmått 37cm





Heaven:  4300gram och 51cm. Tror hon var 36 eller 37 runt huvudet.








Går undan nu. Sammy ställde sig upp för första gången i torsdags och igår så ställde han sig vid vardagsrumsbordet och släppte sen. Lyckades iofs bara stå några sekunder innan han ramlade men snart så. Han har även börjat försöka ta sig framåt. Han tar tag i saker och försöker skjuta dom framför sig. Måste ta hem läragåvagnen som River lånade. Även farligt att ha deras små fåtöljer vid soffan för han tar sig upp i fåtöljen och försöker dra sig upp i soffan. Min bebis. Vad hände :)




Sammy i söndags när vi var på besök hos Farmor och Farfar. Har kommit på att deras trappsteg ner till groventren är superskoj att krypa rätt utför och så upp igen och sen upptäckte han att farmors tvättmaskin kan man ju nästan ta sig in i :)



Leo i sin fina pyjamas från Gekås.. Drake. Drake tänder. Säger han om den och ler. Stor är den men guldgossen ska absolut använda den :)



Heaven ville med ha slingor. I grönt och lila. så här cool blir man då :)



Vi kom även på hon och jag att hon kanske borde klippa lugg men hennes pappa blev inte lika imponerad så vi får väl se i maj när vi ska iväg igen hon och jag. Helt perfekt med 100kr för en barnklippning. Varför betala mera? 

Annars flyter livet på. Vikten står still men känns trots allt som att jag drar ihop mig mera. Ser ingenting men känns lite på kläder. Måste fortfarande handla enormt stora storlekar men det är väl så misstänker jag. Är väl bara att gilla läget.

Haft besök av Emma och Daniel och deras barn här på eftermiddagen. Daniel slängde ihop en SUPERGOD köttfärssås och ungarna röjde. Nu ska dom snart sova. Heaven vägrade att duscha eftersom hon vill att Elinor ska se hur snygg hon är i håret och då vägade så klart Leo med. Jag är trött så tänkte Leo har sovit middag på dagis så ingen idé att ens försöka få honom att somna före halv åtta.. Men snart ska vi ta oss till sängen. Hur vi ska lyckas med detta är en gåta men dom sover nog till slut alla barnen. 

1 kommentar:

  1. Det finns inget annat du kan arbeta med som har mer dagarbete? Eller Bart? Ja tiden går snabbt, när jag kollar på bilder från bb tycker jag att Liam redan har ändrats mycket.

    SvaraRadera